miercuri, 30 ianuarie 2013

Beauty Is Pain


Te-ai intrebat vreodata daca produsele tale cosmetice sunt testate pe animale? Te-a interesat vreodata cu adevarat sa afli raspunsul? Sau nu iti pasa...
Nu vorbesc de medicamente, nu vorbesc despre vieti salvate. Vorbesc de rimelul tau, de crema ta de fata si de samponul pentru par. Pobabil ideea unui iepure dat cu rimel sau a unui caine rujat iti pare amuzanta. De fapt, asa arata testarea pe animale:



Mai razi? Si din nou, vorbesc de industria cosmetica. Soareci, cobai, iepuri, caini, pisici, maimute- cateva milioane. Nu vreau sa va vorbesc despre cum sunt efectuate aceste teste si despre ce chinuri indura aceste animale de laborator inainte de a fi eutanasiate. Ce vreau sa spun este ca aceste teste nu sunt necesare, nu sunt concludente (lucru admis chiar de multe dintre laboratoarele care se ocupa cu asta) si nu sunt obligatorii. Exista testari alternative - si exista firme care le folosesc. 

Aseara am trimis 4 e-mailuri: catre Yves Rocher, catre Farmec, catre Kallos si catre Elmiplant.

Yves Rocher - desi sustine pe site ca este si va fi mereu impotriva testelor pe animale - figureaza pe lista 
comaniilor care testeaza pe animale a site-ul organizatiei PETA (lista intreaga PETA a companiilor care folosesc testarea pe animale o poti vedea aici). I-am intrebat despre asta si i-am intrebat despre produsele vandute in China (legislatia din China prevede obligatoriu testarea pe animale pentru produsele puse pe piata).
Pe site-ul Farmec se spune clar ca nu se foloseste testarea pe animale pentru nici unul dintre produsele lor. I-am intrebat ce metode alternative folosesc si daca foloses componente de origine animala in produsele lor (daca da, care sunt acestea si cum sunt obtinute).
Am trimis un mail intreband despre teste pe animale si firmei Kallos, despre a carei pozitie in aceasta chestiune nu am putut afla nimic de pe net. 
Elmiplant recunoaste ca foloseste testarea "in vivo" pe site-ul propriu. I-am intrebat ce presupune aceasta  tesatre "in vivo" (da, asa cred si eu) si cum anume are loc. I-am intrebat ce avantaje prezinta aceasta testare.

Cand si daca am sa primesc raspuns la aceste intrebari am sa il postez aici. Va recomand si voua sa trimiteti mail-uri in care sa intrebati firmele de la care cumparati cosmetice daca testeaza pe animale. O sa dureze maxim 10 minute.  

Aici gasiti liste cu firme de cosmetice (si nu numai ) care NU testeaza pe animale:

Lista PETA - aici
Lista Not Tested - aici
Lista Leaping Bunny - aici

Pentru a afla daca un produs e sau nu testat pe animale poti sa dai un search pe Google de forma "<company> animal testing" sau sa le dai un mail cu aceasta intrebare pentru a le da de inteles ca te intereseaza. 
Daca inchizi ochii si ignori o problema nu inseamna ca ea nu mai exista, inseamna doar ignoranta. 

0 comentarii: